Plugg, skruv och en vaktmästare

Jag besitter inte en snickares teoretiska kunskaper, ej heller en snickares händiga och praktiska färdigheter, men...jag vet så mycket som att man inte bör använda betongplugg i en gipsvägg... och om man ändå envist insisterar med att göra det, bör man av säkerhetsskäl använda en skruv med tillräckligt stor dimension. Om pluggen vida överskrider skruvens storlek blir resultatet sällan lyckat. Jag vet inte vem som fick i förtroende att sätta upp hatthyllan i min hall, men någon snickare kan det knappast ha varit! Hyllan i fråga tålde inte belastningen av fem vinterjackor, tre mössor, okänt antal vantar, två halsdukar, en cyklehjälm och ett sällan använt paraply av hoppskjutbar modell. Det blev helt enkelt för mycket för de stackars små skruvarna i de två över hålen. Den tippade liksom sakta ut från väggen och hotade med att slänga alla lösa prylar på golvet.

Mitt i min djupa trötta suck insåg jag att jag inte behöver befatta mig med detta dilemma! Jag har ju för fanken en vaktmästare att ringa! Har inte riktigt förstått det härliga med att bo i hyrd lägenhet än....


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0