Traktortrakasserier

Vi har pratat om det förr, då och då inträffar nätter som erbjuder illvilligt lite sömn. Ni vet, när allt är obekvämt och man är övernaturligt pigg fast logiken säger att motsatsen borde råda. Det är inget att hetsa upp sig över, det är enstaka tillfällen och det är bara att inse att morgondagen kommer att ha samma konsistens som den aktuella knäcken. I natt hade jag en sådan natt. Fram på småtimmarna lyckades jag ändå somna, troligen av ren utmattning. Sömnen var god och efterlängtad. Men....klockan 03.44 vaknade jag av ett metalliskt, dovt, nära och skrapande ljud. Det var hårt, genomträngande och hade liksom vassa kanter. Det tog en stund innan jag förstod vad det var. Det var en traktor...som skrapade bort snö och is från grannhusens infarter och parkeringar. Kvart i fyra på natten/morgonen!!!! Men hur tänkte människan som befann sig i traktorn!?!? Tänkte han/hon överhuvud taget? I området där jag bor är husen arkitektiskt placerade så det uppstår ett flertal innergårdar och traktorns envisa skrapande mot isen åstadkom ett fruktansvärt oljud som fortplantade sig mellan huskropparna och ökade i decibel för varje studs mot betongväggarna. Bakom vilka folk försökte sova... Man kan ju tycka att vissa timmar på dygnet borde vara fridlysta och strängeligen förbjuda dylika aktiviteter!


Om de som känner till traktorförarens identitet och telefonnummer känner att de så här i juletider vill göra en insats för den humanitära välfärden, låt då bli att upplysa mig om vart traktorföraren går att få tag på!!



Kommentarer
Postat av: monika

Ah, jag känner igen detta problem! Lars var alltid lika förbannad på vaktmästaren som klippte gräset tidigt på morgnarna. För att inte tala om olika hantverkare som skulle IN i lägenheten, enligt Lars, okristligt tidigt!... Det är väl nackdelen med att bo i stan, det skulle väl vara FÖR bra annars;)

2008-12-09 @ 11:10:09
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

Har de inte skottat, plogat eller grusat i den här stan förut, så förstår jag inte varför de måste börja kl 03.44 i tisdags gryning...?

2008-12-09 @ 11:18:47
Postat av: Monika

För att jävlas helt enkelt... Eller så är det en sån där arbetsnarkoman som har typ tre jobb...

2008-12-09 @ 12:48:30
Postat av: Lars



Ja de där jämrans... übermänskligt morgonpigga arbetarna... nu påminde Monika mig om dem... de gräsklippande marodörer som MÅSTE klippa den 20 kvadratmeter stora fläcken gräs utanför mitt sovrumsfönster strax efter 7 på morgonen? Vad händer om de klipper efter 10? Har okynniga gräsandar vaknat då som dräper alla illvilliga gräsklippartyper?



För att inte tala om hantverkare?! Minns en gång när det skulle komma någon... 7.30 skulle han komma. Okay, tänkte jag. Denna gång då. Han kom runt 11. Nästa gång började jag pruta... "Jag kommer 7.30"... jag förhandlade mig till klockan 8. Han kom efter 10. grrrr Nu måste jag avreagera mig på kelterna i Civ3 om jag skall kunna sova efter denna påminnelse.



Tacka vet jag skogsbrynet där jag bor nu iallafall. I oktober blev jag en morgon upptvingad runt 7.30 av en vilsen ko som råmade ensligt, högt och ihållande. Tro fan det. Hon var en smitarkviga som hade lyckats ta sig ut på landsvägen. Sånt kan jag ställa upp på att ställa till rätta, men lata hantverkare? Usch!

2008-12-09 @ 22:53:37
Postat av: Å

Instämmer. Det är som att vakna till en jävla jordbävning. Ingen bra start på dagen!!Och konstigt nog verkar alla vaktmästare vara av sorten morgontidig.

2008-12-13 @ 20:34:55

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0