Förnuftsvidrigt beteende

Det är något konstigt med min inställning till vardagskvällar och klockan... Som den obotliga nattuggla jag är, så envisas jag med att vara upp till en bit över midnatt, varje kväll. Morgonen därpå är jag trött, grinig och allmänt ful när väckarklockan frenetiskt upplyser mig om att jag måste kliva upp.
 Sen när fredagen kommer och jag faktiskt FÅR vara vaken länge, somnar jag i soffan vid 21.30 ungefär. Kroppen liksom sjunker ihop i en omöjlig vinkel och när jag två timmar senare vaknar har jag ont i de flesta böjbara leder... Borstar tänderna, krälar upp till sovrummet och faller åter i dvala.
Lördagmorgon...vaknar jag i gryningen och kan under inga omständigheter somna om! På lördagar är det tillåtet att sova länge!!!

Dumheten känner inga gränser och jag saknar uppenbarligen inlärningsförmåga på detta område.

Kommentarer
Postat av: alexandra

haha så där är det för mig me, lätt frustrerande

2008-06-01 @ 14:18:50
URL: http://role.blogg.se
Postat av: Lars

Ja visst är det märkligt. Och illvilligt. Kanske det är så att vara typ liksom... 30+?! Hemska tanke.

Monika vill gärna dra upp en i gryningen, men snart får kommande generation hänga med henne upp istället. *s* Hoppas jag.

2008-06-02 @ 10:06:00
URL: http://hvadan.blogspot.com

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0