Nyskapande i tidens anda!

Jag håller vintertid värmen medelst ved. Alltså befinner jag mig mitt i vedhanteringens tid just nu. Satt en stund någonstans i vedhögen idag och begrundade mitt öde. Betraktade stilla marken nedanför mig och slogs av tanken att det finns förskräckligt många likheter mellan sågspån och müsli... Min något utarbetade hjärna ansåg idén lysande; ny produkt på markanden! Fullständigt ekologisk müsli! Man tager en skopa sågspån, blandar det omsorgsfullt med ett par deciliter bark, lägger till ett kryddmått barr, ett uns mossa och i specialvarianten ett hemligt mått av björknäver. För den del av läckergommarna som eftertraktar animaliska proteiner kan man tillsätta myror, skalbaggar och andra valfria konstiga insekter! Det finns något för alla!


Jag är ett geni! Nej, stjärna var det ju... sa den klokaste jag känner.




Kommentarer
Postat av: Eva

Det låter jättegott! Jag skulle äta det varje dag! Stjärnmüsli!
/Eva

2008-05-24 @ 11:31:08
Postat av: Anders

Vedhögar är fantastiska att sitta på. De gör sig än bättre på några års distans, utifrån ett lägenhetsperspektiv.

Anders

2008-06-09 @ 10:02:28
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

Vedhögar är mitt kall...

2008-06-09 @ 20:02:01

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0