My star

Dagen efter idag är det första advent och i huskropparnas glasade öppningar runt omkring mig strålar adventsljusstakar som små stjärntecken på vinterhimlens blåsvarta kanvas. Människor skapar högtidlig stämning och anstränger sig för att finna tid till värme, kärlek och umgänge. Undrar hur många som verkligen känner den äkta glädjen och friden som årstiden erbjuder? Hur många kämpar mot stress och press, rusar i den merkantila höghastighetsfilen och jäktar minuterna framför sig? Dessa ytterligheter existerar sannolikt och någonstans däremellan befinner sig en samling människor som dricker glögg, äter pepparkakor och ser på tv alltmedan ljusstakarna bevisar för grannarna att frid och fröjd råder. Själv ska jag sätta mig ner i skenet av levande ljus och skriva ett brev till en vän. En vän som just erhållit uppmaningen, be the star you are. Passande för årstiden!


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0