Simma, sam, försvann

I helgen sänkte jag ner min värkande kropp i ett badkar med ångande vatten, skum och självklart en badanka! Omgiven av tända ljus försjönk jag i ett slags tillstånd som närmast kan liknas vid en björns vintersömn. Det heta vattnet förvandlade mig till en bortdomnad massa och jag förlorade greppet om tiden. Just precis då framstod tid som något väldig oväsentligt och jag njöt till fullo. När jag sen återvände till verkligheten och den aktuella lördagen upplevde jag tillvaron som något vinglig... Att bada hett har sin fördelar för ömmande leder och muskler, men samtidigt en förödande inverkan på balansen.. Kände mig som gummiankan ser ut, den är en första klassens snedseglare! Den KAN inte simma upprätt, den intar en sorts lutad position och guppar glatt fram bland öar av skum. Så, mina vänner, när ni badar i vintermörkret, glöm inte att emellanåt svalka huvudet och glöm heller inte att dricka svalt vatten! Men håll med om att ett badkar är vardagslyx att njuta av!!






 

Kommentarer
Postat av: Sissa

Hej vännen, håller med dig att ett badkar är TOPPEN... Stor kram

2008-11-22 @ 11:46:50
Postat av: Anonym

Elakt!

2008-11-23 @ 17:35:06

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0