Simultan väntetid

En röst så käck upplyser mig om att jag minsann är välkommen till SJ. Jag lyder uppmaningar och knappar in rätt siffra för de alternativ jag önskar. Jag blir informerad om att min plats i telefonkön är nummer 38. Beräknad kötid cirka 11 minuter. Jaha... jag får med ojämna mellanrum lyssna på information och tips om otroligt trevliga evenemang i Stockholm! Kötiden ökar och jag förflyttas hysteriskt långsamt neråt i nummerordningen. När jag efter 17 minuters tålmodigt väntande blir brutalt bortkopplad... börjar tålamodet svikta allvarligt. Men jag SKA ha mina tågbiljetter så jag ringer tappert upp igen. Denna gång är den beräknade kötiden 1 minut och jag har överraskande nummer 15 i kösystemet. Hur hade de tänkt få ihop den matematiken...? När jag nått plats nummer 5 händer samma sak igen!!! Bortkopplad. Nu morrar, svär och gormar jag ljudligt! Ringer upp igen. Med okända delar tur och skicklighet lyckas jag bli placerad som nummer 38 igen! Fantastiskt! En röst säger medlidsamt att de visst arbetar för att kunna ta mitt samtal så fort som möjligt. Jag går inte på det. Jag tror att de medvetet fördröjer mitt ärende. Jag är nästan helt övertygad om att jag har valts till dagens hackkyckling. Jag är så irriterad så jag lägger telefonen på köksbordet, tar på mig skorna och går ut och hämtar mer ved. När jag återvänder in till värmen passar jag på att köra igång en tvättmaskin. Därefter häller jag upp en ny mugg kaffe och kommer då ihåg telefonen som ligger på bordet... Lyfter den och för den misstänksamt till öronet. Rösten säger; "din plats i kön är... nummer 19". WOW!!! Efter en god stund och läsande av gårdagens Aftonbladet får jag tala med en skapligt ointresserad Klas. Tillsammans har vi nu bokat mina biljetter och detta till ett hutlöst pris som inte det minsta lockar till miljövänligt resande... SJ borde se över sin strategi och sin service. Det är dagens första åsikt. Det kommer garanterat fler, det är en sådan dag.


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0