Stick!

Med en pensel i handen och solsken i blick målade jag grunden på huset. Den svarta färgen liksom framhävde den röda på fasaden ytterligare lite till och mina ansträngningar gav löfte om ett riktigt lyckat resultat. Då utsattes jag för en oprovocerad våldshandling från ett djur jag nu mera helt saknar sympatier för... En geting av den något större modellen beslöt sig för att börja attackera mig. De första smärtfria anfallen kom i huvudhöjd. Jag ilsknade till och bestämde mig för att anlägga en ny nyans på getingen. Jag tyckte att den skulle passa utmärkt i helsvart. När nästa attack kom var jag precis på väg att genomföra min kulörta kontring då det stack till. Ordentligt... Getingen uppvisade en imponerande luftakrobatik och enorma flygkunskaper i relativt hög hastighet. Innan jag visste ordet av så hade den lilla ligisten stuckit mig i vänster ringfinger. Till saken hör att jag förr varit allergisk mot dylika flygande insekter...

Fingret svullnade omgående upp till tredubbel storlek, smärtan suddade ut alla andra intryck och mina svordomar kände inga gränser. Ett dygn efter händelsen har jag fortfarande ont i handen och känner mig trött och dåsig. Klarade mig dock utan allergichock.
Det som retar mig mest är att getingjäveln undkom med livet i behåll!

Kommentarer
Postat av: Monika

Ha,ha,ha!! Även om jag tycker synd om dig och din hand så kan man ju inte låta bli att skratta åt dig och dina ordval!!! Har inte blivit stucken av en geting på länge förren i förra veckan - åh det gör verkligen ont! Nu måstejag mata den lilla! Kram

2008-09-04 @ 16:23:52
URL: http://ellamiranda.blogspot.com

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0