Ut ur garderoben och in i skrubben

Förrädiskt låg takhöjd i en onödigt lång skrubb kan orsaka smärta av den högre skolan. Jag har cykelhjälm när jag rensar bland kartonger, avlidna getingar, spindelväv, mystiska säckar med pinsamt innehåll från grundskoleåren, oöppnade små lådor med gräsliga ljusstakar som vid några onyktra personalfester givits bort som julklappar, omaka skor, mer kartonger, trasiga elektroniska prylar (varför sparar man sånt!?!), imponerande mycket damm, leksaker, julpynt, etc. En annan intressant detalj är att det totalt saknas belysning där inne... Att fortsätta rensa där inne nu på kvällskvisten vore kanske att utmana ödet lite väl mycket. Kan tillägga att batterierna i pannlampan är slut. Jag lägger ner arbetet för idag och planerar att återuppta utgrävningen av 8 års boende och samlande imorgon! Soptippen är välbesökt denna höst!

Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0