Verklighetsbaserad spelvariant

Tetris är ett spel många är bekant med. Det är ett klurigt spel som lätt förvandlar utövaren till ett okammat och beroende freak. Efter att ha varit besatt en lång stund så kommer biverkningarna. Varje gång man sluter ögonen ser man olikfärgade klossar av varierande geometrisk form falla neråt. Det är en mycket obehaglig och irriterande företeelse! Jag har nått en ny och oväntad nivå på Tetris... Mina klossar föreställer flyttkartonger.... I det här spelet går det inte ut på att försöka passa in de olika geometriska formerna så de bildar en jämn och fin yta, här går det ut på att stapla kartonger så att det inte rasar.... Tyngst underst, enligt logiken och tyngdlagen. Har planer på att måla kartongerna i vackra färger så det går att skilja på vråltunga kartonger innehållande böcker och ömtåliga lådor som rymmer farmors gamla porslin. Kan vara förödande att ta fel på dessa...

Nu blundar jag. Och jag ser flyttkartonger....


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0