Kamouflerad fartfantom bakom ratten

Staden jag bor i lutar. Åt fler än ett håll, gärna samtidigt... Lömskt i dessa hala tider! Att frakta sig själv och sin inneboende motvilja mot gryningen, till bussen varje morgon, är ett äventyr.

Idag har jag dock upplevt en annnan sorts äventyr på vägen hem från avslutat förvärv. Det har fallit en massa snö och att det gör kollektivtrafiken en smula komplicerad och invecklad, det förstår en pendlare. När en felmärkt buss anländer ca 15 minuter för sent blir alla trötta pendlare glada och vi ser fram emot resan hemåt. Vad vi snart kommer att bli varse om, är att bakom ratten sitter inget annat än en fartfantom, listigt komuflerad till en snäll farbror med pensionen inom synhåll. Jäklar vad det flög! Vi fastnade två gånger i uppförsbackar där något geni ansett att det varit lämpligt med en busshållplats. Sen har jag bevittnat hur man häver en sladd med ett tungt och tillika 14 meter långt fordon... Jag är imponerad....

Men jag sov inte en blund kan jag lova!


Kommentarer
Postat av: Anna

Man ska inte le åt andras otäcka upplevelser men jag kan inte än annat än le åt ditt språk och kan se dig sitta med vilt uppspärrade ögon aningen stelt i en stressad buss.

2009-12-21 @ 20:03:51
Postat av: Karin

Som du befarade då - lätt kaotiskt på vägen hem... Huvudsaken att du kom hem välbehållen!

2009-12-21 @ 23:02:40
Postat av: Emma

Inte en liten smal och extremt artig och trevlig äldre herre, som snällt tackar alla för att de valt hans kustbuss månne?

2010-01-07 @ 20:30:58

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0