Kollega av ädlaste guld

Jag är ofta hungrig, vilket olyckligtvis inte alltid sammanfaller med måltider godkända av den statliga arbetsgivaren... Jag råkade gnälla via mail till en kollega på enheten intill.

Hennes respons på mitt klagande över knorrande mage var inte vad jag hade väntat mig... efter några minuter kom hon in till mig med en lösning på min situation.

Undrar om hon förstår att hon gav mig mer än det hon hade på den lilla tallriken..? Hon gav äkta och varm omtanke, hon gav mig bevis på att det finns hjärtan av guld som kravlöst bryr sig om sin omgivning.

Det betydde oerhört mycket för mig och jag fann mig själv rörd ända in i hjärteroten.

Tack min vän.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ditt antagande av min reaktion stämde mycket väl!

2009-12-09 @ 21:28:52

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0