Beroendets osmakliga konsekvenser

Som tankspridd snusare råkar man då och då ut för allehanda oplanerade smakupplevelser.

Under pågående aktivitet drabbas man av nikotinbegärets lilla monster och faller till föga för dess påträngande önskemål. Sagt och gjort, man avbryter sitt göromål för att lägga in en prilla. Allt som oftast glömmer man dock att tvätta händerna först...så det som finns på de små fingrarna följer liksom med...


Listan på vad jag spontant smakat på kan göras lång, men jag kan nämna några exempel.


  • Torkat gräs, startgas och 2-taktsbensin smakade jag på hösten 2005 när röjsågen krånglade
  • Grus, olja och vägsalt har jag provat i samband med omläggning av däck på bilen
  • Diskmedel och hårgelé hör till vardagen...
  • Målarfärg finns i olika smaker (och det har inte med själva kulören att göra...)
  • Spackel och fönsterkitt provsmakade jag sommaren 2007 vid husrenoveringen
  • Sköljmedel vet jag också hur det smakar

Jag är övertygad om att året 2009 kommer att utöka listan....


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0