Hamlet, gamle gosse!

Du beklagade dig över att tiden var ur led och förfasade dig över att du ansåg att du var född att vrida den rätt. Ditt dilemma har medfört djup kontemplation då jag själv befinner mig på kollisionskurs med tiden.


Tid är ett grundläggande begrepp i den ordnade tillvaro vi lever i nu. Människan anser tiden självklar och betraktar den som en fundamental struktur i universums lagar. Tid är en dimension där händelser inträffar i kronologisk ordning, indelat i namngivna sekvenser, så som sekunder, minuter, timmar osv.


Tid kan också benämnas som ett abstrakt begrepp, som ett mentalt hjälpmedel för människan att skapa en greppbar modell av omvärlden. Själv anser jag mig vara ett offer för subjektiv tidsuppfattning som baseras på fruktansvärt dåligt tålamod...


Ur led är tiden...


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0