Varde ljus!

Häromdagen avled en glödlampa i tv-rummet. Jag bytte den till en ny frisk lampa och det varde åter ljus. Nu har ytterligare fyra glödlampor gett upp....är det frågan om en epidemi...? Men jag är en tålmodig individ, så jag planerade ett omfattande byte av glödlampor idag. Och då insåg jag att just precis den sorten som gått sönder fattas i mitt förråd av arbetsföra lampor... Då får man gå och köpa nya så klart, men...det blåser halv jävla orkan i staden jag bor i!!! I ett anfall av rastlöshet beslöt jag mig för att trotsa väder och vind och begav mig mot kvällsöppet Hemköp. Jag fick sällskap av min granne. Det värmde mitt hjärta. Synd det inte är längre till Hemköp...


Men nu har jag ordnat ljus i hemmet och hon spred ljus i min själ.


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0