Inflytande eller utflytande?

En synonym till normal är regelrätt. Så när något frångår det normala, så bryts en regel? Hur kan det vara så? Finns det regler skrivna för hur ett liv ska levas, för hur saker ska gå till, för hur man ska se ut när man gör sina ärenden på stan? Har skolan missat att utbilda mig i detta? Jag känner inte till dessa förordningar och jag upplever att normalt är överskattat. Men det finns en annan sida av det också; omgivningens idé om vad som betraktas som normalt. Mitt liv har aldrig klassats som särskilt normalt, men nu har vissa dramatiska och genomgripande förändringar knuffat mig ytterligare en bit bort från det som anses normalt. Det jag måste fråga mig själv nu är, tänker jag fortsätta att låta andra författa regler som ska gälla för mitt liv..?


Kommentarer
Postat av: Sissa

Vi ska vara oss själva, det är väl det som är normalt? Det är därför jag älskar dig, just för att du är dig själv. Kram älskade vän

2009-01-01 @ 17:55:42
Postat av: Monika

Vi är alla "normalstörda" som författaren Sören Olsson så fint uttryckte det i ett samtal om hans handikappade barn. Det finns inget som är normalt bara mer eller mindre accepterat i andras ögon. Men det beror ju på vem som betraktar - jag tycker du är fullkomligt normalstörd!! Kram

2009-01-03 @ 12:30:01

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0