Kraschad ekvation

Ologiskt och motsägelsefullt, men likväl en välkommen sanning. Om två människor står varandra nära - så ryms det så oerhört mycket emellan dem... Ju närmare de kommer varandra, desto mer växer det som finns mellan dem. Det är som om vänskap besitter överjordiska krafter att förvara mängder av samhörighet och medmänsklig närhet på en minimal yta...Compact living i själslig tappning.


Sen kan det konkreta geografiska avståndet vara enormt och påfrestande, men ändå så är den abstrakta närheten sammanhållande och alldeles intill... Jag undrar, funderar och studerar och blir faan inte klok på reglerna i straffområdet!


Nu är jag ju inte lagd åt det logiska och matematiska hållet, så det är väl därför mina ekvationer sällan går ihop... Men jag känner att det är ett spännande förhållande mellan synligt och osynligt avstånd. För det är ju så att man i sin vardag kan ha människor konkret nära och ändå är avståndet kosmiskt. Samtidigt så kan det finnas någon långt bort som befinner sig hur nära som helst...


Intressant, mycket intressant.


Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0