Operation pil-tangent

Bloggar från moderns dator nu. Har insett att jag imorgon kommer att ta på mig rollen som kirurg när det kommer till en operation vad gäller dammsugaren. Jag har inte riktigt fått mig förklarat hur, men på något olyckligt vis har den högra pil-tangenten hamnat i dammsugaren... Tänkte mig ett ingrepp ute på gården, i snön, med effektiva verktyg. Ett enkelt snitt och sedan en genomgång av dammsugarens glupska magsäck. Det finns ett gammalt ordspråk som hänvisar till en ko och ett bås och det tomrum som kan uppstå när de två separeras... Jag har nu förstått symboliken på ett mer tekniskt plan... Jag har banne mig inte behövt höger pil-tangent så som jag gör nu!
 
Värsldligt och banalt problem - jag vet, men även små detaljer är en del av en vardag. Vardagens små ting är de som tillsammans skapar en helhet att känna sig hemma i. Även en pil-tangent kan påverka livet, den har ju ett syfte att fylla. Utan den skulle allt lätt bli enkelriktat....

Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0