Dyrbar gåva att vårda med ömhet och respekt

Jag har lärt mig att jag ibland, ytterst sällan, fångas av det omedelbara i något. Jag står där mitt i händelsen, totalt vapenlös, utan försvar. Som om världen upphört att pågå, som om jag ramlat ur tiden, genom en reva i sekunden av ett hjärtslag. Jag förstår inte hur det som hände, kunde ske utan förvarning, utan förord, i avsaknaden av inledning.

Sen börjar tanken simma  ut ur dimman, insikten reser sig ur sin dvala och jag förstår att det inte var meningen att jag skulle hinna tänka, jag skulle bara känna. När medvetandet fått ordentligt fäste i mina sinnen, klarnar allt, jag ser genom mina ögon hur det är.

Nu är det upp till mig att vårda det som givits mig.

En livslång vänskap.

Kommentarer
Postat av: Sanna

snygg design

Svara gärna på min "hiss eller diss" i min blogg :)

2009-07-07 @ 19:20:45
URL: http://saniiee.blogg.se/

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0