En gyllene fyr i livets natt

Jag vet inte hur den korrekta beskrivningen av en vän lyder, det finns lika många sådana som det finns vänner i världen. Jag bara känner och fortsätter att leva utifrån det. Jag har en vän, en ovärderlig vän som aldrig kan ersättas av någon eller något. En vän jag inte vill leva utan.

Hon är som en gyllene fyr i livets natt. Jag navigerar min väg mot framtiden genom att ofta lyssna på henne och hennes storslagna livsvisdom. Att känna hennes vänskap är som att luta sig mot solen då man fryser och är vilse. Vänskap är något väldigt vackert och jag beundrar andäktigt fägringen i det hon ger mig. Få är de jag kallar vänner, hon är i sin värme och omtanke, definitionen av vän, i min värld.

Inget i livet är självklart.

Jag tar dig aldrig för given!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Intressant... Jag tror inte att det finns en universal benämning för vänskap, det är större än så. Den som har förunnats med en verklig vän behöver aldrig mer känna sig ensam. En del formulerar det mycket bättre än vad jag någonsin kan uttrycka:



"Var och en av oss är en virvelvind av önskningar runt en kärna av glödande eld. Men vid mötet berör vi vår innersta kärna: genom att tala med en vän upptäcker jag vad jag verkligen är, ty jag är mig själv endast i förhållande till det jag tror att jag kan vara."

2009-07-02 @ 13:50:22
URL: http://rebeckasadbom.blogg.se/
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

Storslagna ord som skickar rysningar in i det innersta av medvetnadet, det som oftast förblir orört och osett.

2009-07-02 @ 13:58:51
URL: http://denofrivilligabloggaren.blogg.se/

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0