Ett ögonblick av vintertystnad

Dimman lägger sitt dämpande lock på dagen och tystnaden blir påtaglig. En osynlig fiskmås anmäler sin ankomst och jag vänder mina sinnen inåt. Jag lyssnar och jag ser. Jag känner. Upplever mig inbäddad i en varsamhet som ackompanjeras av ljudet som kolliderande isflak skapar...Lugnet är totalt.




Min vän går bredvid mig och våra steg är ljudlösa. Inga ord uttalas och ändå delar vi så mycket. Upplevelsen behöver inte kläs i ord, det räcker med det stilla regn som faller.



Ett ögonblick av vintertystnad.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag måste ge kanske en lite klyschig kommentar; men texten i det här inlägget är fantastisk.

2009-03-06 @ 00:21:55
URL: http://waitress.blogg.se/
Postat av: Massagehäxan

Vi är lyckliga vi som har dig som VÄN systra mi. Varm kram

2009-03-07 @ 20:33:35

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0