Jag hör blåbär...

De flesta människor lyssnar på vad andra har att säga, men det är långt ifrån alla som verkligen hör... Om man tar sig tid att höra, kan man fångas av till synes triviala ord. Ord som ger inspiration, som via den individuella tolkningen startar en kedja av tankar och känslor. Att höra sådana ord är lite som att bland kart hitta ett riktigt moget blåbär...smaken frigör sinnen och man genomströmmas av en helt ny tanke.


Att tänka en tanke för första gången är en kittlande upplevelse som med sin energi lockar till fortsatt utövande av åskådningen. Det är en gåva att genom andra människor finna nya vägar att vandra, nya sätt att se på den värld man lever i. Det unika ligger i min egen tolkning av det jag hör, men utan andras ord skulle jag aldrig i samma utsträckning finna de söta bären. Jag försöker i största möjliga mån att höra dessa ord, att finna dessa underbara blåbär.


Kommentarer
Postat av: M

Dessa aha upplevelser kan jag få när jag läser en bok.Men sällan när jag lyssnar på nån.Men som du skriver,om man verkligen tog sig tid att höra.

2009-03-04 @ 15:40:28
Postat av: Maria

Ja... Människans unika förmåga att komunicera är allt för underskattad enligt mig!

2009-03-04 @ 19:25:11

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0