Murgrönska med en nyans av eftertanke

Att bygga murar kring sig själv, sitt liv, är en hobby många ägnar sig åt. Att riva dessa murar är något andra sysselsätter sig med. Det finns perioder då jag existerat innanför rena befästningar, men jag har övermannats av min egen nyfikenhet på livet. Jag har klättrat över dessa murar. Då ska vi också komma ihåg att jag är rejält höjdrädd...



Grönskan som trotsar underlaget är inspirerande! Tillsammans symboliserar muren och mossan en slags sammanfattning av livet; vissa tider är man sluten - andra mottaglig för livet och dess påtagliga förändring.
Just den här muren passerar jag två gånger om dagen, på väg till och från jobbet. Den ger mig en bra början på dagen och den förser mig med eftertanke på min väg mot min fritid.
Är jag vad man kan kalla en frimurare...?

Kommentarer

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0