Serenad i gryningen

Gryningen gnuggade sömnen ur sina ögon och knuffade i samma stund på mitt medvetande. Klockan konstaterade att tiden var 03.28 och jag lyssnade till en ostämd bofink i en vildsint duett med en bakfull fiskmås. Jag förvånade mig själv med ett leende....

En arbetsdag stod och viftade på svansen och jag tänkte att den skulle få färglägga mitt liv.

Fiskmåsen lät nu tämligen illamående och bofinken presterade ett enastående solo! Den lokala tidningen kolliderade med golvet i hallen och jag förberedde mig för att inta dagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådana morgnar är vackra med ett enkelt och samtidigt gränslöst djup. De skänker en sällsynt tacksamhet och man ska bära dem mycket, mycket nära sitt hjärta. /E

2009-05-27 @ 15:22:14

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0