Cystan som brast och utsikt från 10:e våningen

Den goda tanken var, att delta i en konferens i rikets kungliga huvudstad. Min äggstock ville annat. Den visade sig dela utrymme med en ovarialcysta som utan minsta förvarning fick för sig att brista. Smärtan överföll mig och mitt kaffe på väg ut från en Pressbyrå i måndagskväll. Efter en obegriplig promenad till boendet och en timmes försök att uthärda det som rev och slet inom mig, kallade kollegan på ambulans.

Pling-plong taxi till sjukhus i främmande stad. Efter visst överläggande kom så beskedet att jag skulle transporteras till Danderyds sjukhus. Där undersöktes jag på flera obehagliga sätt och minnen från sommaren 2008 sköljde över mig och jag var oerhört liten, ynklig och ensam.

Ingen operation blev nödvändig då cystan brustit och kroppen höll på att ta hand om vätskan i buken på egen hand. Inlagd och under smärtstillande behandling. Ville bara hem...

Nu har jag kommit hem och kvar finns bara vetskapen om att detta kommer inträffa ett par gånger om året tills äggstocken tas bort.

Av konferensen blev intet.









Kommentarer
Postat av: Karin

Så skönt att veta att du är hemma, välbehållen... Kramar vännen!

2009-11-11 @ 22:41:53
Postat av: Emma

Så det blev dags igen ändå? Som du trodde... Om de bara hade gjort som du önskade redan från början... Hoppas både minnena och kroppen läker och att din människa snart kan hålla om dig snart så att du blir hel! Kram

2009-11-15 @ 18:29:13

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0