Hoppla alla kameler! Snart är det jul!

Jag har en genomskinlig storm på släp, jag drar den i en vagn av poesi. Däri förvarar jag ståtlig grå vilja av att öka farten på tiden, en tro på att finna ett hål i veckornas mur, där kärlekens varsamma tass lämnar viskande avtryck i nyfallen snö.

 

Suckar tungt och vilar tankarna på tatuerad arm. Jag ska strax hänga upp min längtan på anslagstavlan, där den formar sig som en pöl av stumma tårar. En vertikal saknad att beskåda, som en altartavla i en nymålad kyrka.

 

Om bara vardagens långsamma änglar ville sluta spela trumpet!! Jag vill ha tystnaden som inte förväntar sig konversation och anpassade skratt…

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Bra hopkok! Fast lite fusk att lägga kamelerna i rubriken, för sig själv liksom... ;-)

2009-11-30 @ 22:48:36
Postat av: Anna

hm.. en kamel är en kamel...är en kamel fast som i detta fall blev tre,, och tre kameler hade inte kunanat hålla sams i en brödtext.. var på de 2 övriga (jag tror kusin kameler fick gör en djupdykning mellan raderna var på den tredje stackaren av ren självbevarelsedrift hoppade upp i närmaste textrad vilket visade sig vara rubriken.)

därav tror jag,,,,sitter kamelen och spejar ner för att hämnas sina kusiner.



Fusk,,tja,, en bedrift tycker jag.. blink....

2009-12-01 @ 19:16:29

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0