På livets tvättlina

Jag bär på ett förväntansfullt humör. Själen åker kälke i skydd av en vuxen och ansvarfull yttre inställning. Jag har författat på ett varsamt papper, ord som kan borsta bort moln från sinnena. Hjärtat andas ut och blåser bort vissna tussar av saknad. Kärleken krossar avståndet under sin sula, den förintar tid i en levande kvarn.

Nu återstår bara morgondagen som en klump, en dag med samma retliga uppsyn och konsistens som Svamp-Bob...

Jag ritar ett kors över ännu en dag i almanackan och hänger upp tågresan på en krok på livets tvättlina, den är en renande process....


Kommentarer
Postat av: Jessica

Me like :-)

2009-11-15 @ 22:12:05
Postat av: Anna

snacka om att koka soppa på en spik!

2009-11-16 @ 07:53:40

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0