"Borderlineväder"

Årstiden har av en vän till mig fått en diagnos. På morgonen är det 6 grader varmt, blåsigt och en smula kylig höstluft. För att inte frysa på väg till jobbet så klär man sig utifrån termometern och en kort visit på ballkongen.

Vid lunchtid har solen kopplat ett stadigt grepp om atmosfären och värmen anfaller alla välklädda människor. Följden av det blir att man på väg hem från jobbet svettas floder och kånkar på jacka och halsduk som nu har förvandlats till en skrattretande otänkbarhet.

Men snart...är det höst på riktigt och det välkomnar jag med genuin glädje.


Kommentarer
Postat av: Douglas Berkö

Kul blogg! Kolla in min blogg för att få fler besökare. Är du förresten intresserad av något samarbete? Gästinlägg, intervju eller något? Maila mig på [email protected] så styr vi upp något!



Kolla in vad jag gör på www.dberko.se

2009-09-09 @ 20:14:30
URL: http://dberko.blogg.se/
Postat av: Ågren

Ja det är en djävla årstid.

2009-09-09 @ 22:07:06
Postat av: Karin

Jag njuter också av hösten... Fast klär mig definitivt fel. Men jag är ju frusen på morgonen - behöver tofflor på fötterna - en på varje fot;-)

2009-09-10 @ 22:35:41
URL: http://www.larssonscorner.snabber.se

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0