Av egoistiska skäl

...förevigade jag detta. Av ren egoism har jag fångat och bevarat något som spelar roll för mig, något som betyder så mycket för mig så jag är rädd om det. Jag har tagit en del av det som är offentligt och gjort det till mitt att vårda ömt.

Det finns mycket man kan göra av egoism. Visa omtanke och glädje till exempel. Men egensyftet behöver inte vara något smutsigt eller negativt, det kan vara vackert, det kan vara så personligt värdefullt så man bara måste gripa tag i det. Jag har inte orsakat någon annan någon form av skada eller smärta när jag lät mitt ego omfamna motivet.
Att för egen skull visa omtanke skadar heller inte, det helar...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Delad glädje är dubbel glädje.

2010-02-13 @ 12:47:08

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0