Kalabaliken i Bender, polsk riksdag, samt en Kafka på SJ:s biljettbokning

Fullständig anarki utbröt på Stockolm Central tidigare idag. Tåget, som enligt ett flertal resenärers biljetter, skulle släpa sex vagnar norrut, uppvisade endast fem vagnar.

Vagn 1 fanns icke. Jag hade plats 22 i just vagn 1... vi bordade det miljövänliga transportmedlet och en stressad man med en lätt skitnödig uppsyn flyttade om oss i en fullständigt ologisk ordning. De som hade sina platser i vagn 2 blev inte så glada när vi från den icke-existerande vagn 1, skulle klämmas in lite här och där.

Man undrar ju hur den som bokade biljetterna tänkte.... Om vi gör det så krångligt som det bara är fysiskt och mentalt möjligt så återkommer alla resenärer med ett glatt humör....?

Själv tillbringade jag resan bredvid en inbillat blåblodig herre som kämpade med Aftonbladets korsord i tre och en halv timme. Jag löste det i huvudet men sa inget. Jag bara konstaterade att färgen på mitt blod inte avgör min intelligens...


Kommentarer
Postat av: Magne

Låter som en bra beskrivning av SJ.Men läser verkligen en blåblodig aftonbladet ;-)

2010-02-07 @ 13:44:42
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

Det var min tidning från början och jag är varken inbillad eller blåblodig.

2010-02-07 @ 13:58:59
URL: http://denofrivilligabloggaren.blogg.se/
Postat av: Magne

Nu måste jag medge att jag inte hängde med.

2010-02-07 @ 14:16:21
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

Han snodde min tidning när jag somnade och jag läser aftonbladet då jag inte är blåblodig eller försöker låtsas vara det.

2010-02-07 @ 14:26:48
URL: http://denofrivilligabloggaren.blogg.se/
Postat av: Magne

Men om du varit inbillad blåblodig.Hade du läst aftonbladet då.

2010-02-09 @ 19:44:02
Postat av: Den Ofrivilliga Bloggaren

se mitt föregående svar, jag skrev att jag varken är inbillad eller blåblodig. alltså läser jag aftonbladet.

2010-02-10 @ 15:52:09
URL: http://denofrivilligabloggaren.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja om man varit inbillad blåblodig hade man kanske läst aftonbladet i smyg.. typ snott den när resesällskapet sov....

2010-02-10 @ 20:32:47
Postat av: Magne

:-)

2010-02-13 @ 09:54:28

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0