Risktillägg

Stod i godan ro och inväntade bussen hem. Någonstans bakom mig hördes en hubba-bubba idisslande tonåring deklarera för sitt entourage, att mannen 
som rattade fram det kollektiva färdmedlet, inte var någon mindre än hennes morfar. Hon väckte stor beundran hos övriga medlemmar av hubba-bubba flocken, genom att deklarera att hon nu skulle få åka gratis.

Med facit i hand undrar jag om vi inte alla borde fått åka gratis....vi kanske till och med borde fått betalt, med risktillägg.... Morfar kanske borde överväga starkare glasögon, så han ser snövallar, andra trafikanter, busshållplatser och hastighetsbegränsande trafikmärken...


Kommentarer
Postat av: Syrran

smyger bara in för att säga jag tänker på dig. Puss

2010-01-19 @ 11:30:38
Postat av: Anna

HM;;;;ja vardagshjältar,, för tänk om du motsatt dig att åka bara för att han råkar köra liiite ...illa,, så ledsen han skulle vart då!!

2010-01-20 @ 17:05:38
Postat av: Ågren

Lite äventyr i vardagen piggar upp:) Själv kör jag många långa mil var dag och har insett att jag behöver en egen fil. Det är ju bara idioter ute på vägen och så jag...

2010-01-25 @ 21:25:21

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0