M.L.G.J.F.A.J.V!!*

Jag vägrar, med en dåres självlysande envishet, att köpslå om livets innehåll.
Att födas till denna värld är inte att med första andetaget erbjudas ett kostnadsförslag på omtanke och engagemang.
Primalskriket är inte ett rop på en budget för tjänster och gentjänster, ostadigt balanserande på debet och kredit.

Min omtanke saknar prislapp, mitt engagemang i andra människors välbefinnande är inget banklån som ska betalas tillbaka!

Det är en skattebefriad gåva...

Lycka är gratis att ge och att få.
Tacksamhet kan vara en förvrängd variant på lycka, som har något finstilt längst ner på kontraktet. En paragraf som innebär återbetalning, en sorts emotionell skuld.

Var aldrig tacksam för något jag gör, eller för något jag ger.
Det finns ingen skuld, ingen bokföring som nitiskt räknar och jämför.

Jag vill bara ge av min lycka.
Den är gratis och jag har gjort den själv.

(*M
in Lycka Ger Jag För Att Jag Vill!!)


Kommentarer
Postat av: Sam

Lyckostar de som får stifta bekanskap med dig...

2010-07-29 @ 14:14:34

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0