Rakt in framtiden på en gummimadrass!

Riktningen är självklar, framåt!
Det finns något väldigt motsägelsefullt i uttrycket "att ha uppförsbacke i livet".
Med det menas ju att det är allmänt jobbigt och tufft.
Samtidigt är ju att komma uppåt förenat med att lyckas, att ha det bra.

Likaså, att "det går utför...
Det förknippas med själsligt eller fysiskt förfall.
Men..
Att ha nedförsbacke är ju fantastiskt!
Man behöver inte anstränga sig det minsta, det går bra helt enkelt!

Min riktning är nu utför och framåt och jag har det grymt bra!




Kommentarer
Postat av: anette

en fin fin beskrivning på live eller som min guru brukar säga ; det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke

2010-11-26 @ 19:51:02

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Hur kan jag nå dig?


URL/Bloggadress:


Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0